Een relaxte reis

17 augustus 2019 - Christchurch, Nieuw-Zeeland

Zo, daar zitten we dan, op de bank bij Melissa en Tony. Hier zullen we tot half december verblijven. Onze eerste indruk is dat dat best wel goed gaat komen!

We hebben een lange reis achter de rug; de reis van Schiphol naar Christchurch was 29 uur. Donderdagmiddag zijn we uitgezwaaid op Schiphol, wat al een goed begin was van de reis. Erg fijn om iedereen nog even een laatste knuffel te kunnen geven. Met mijn oh-zo-goede voorbereiding had ik couscous salade gemaakt omdat het vliegtuig om 19:10 zou vertrekken, het een vlucht is van 3 uur en ik dacht dat we dan geen avondeten meer zouden krijgen. Avondmaaltijd #1 hadden we dus op Schiphol al op. Eenmaal in het vliegtuig bleek dat we daar avondmaaltijd #2 kregen. Eten is altijd een goede tijdsbesteding is gebleken. Na een vlucht van ruim 3 uur kwamen we aan in Istanbul. Wat een mooi vliegveld is dat! Alles is in veel meer detail uitgewerkt dan op Schiphol. Na een soepele transfer mochten we voor 10 uur in het vliegveld naar Singapore. Dit was een enorm relaxte vlucht. Nadat we onze avondmaaltijd #3 op hadden, werd het licht uit gedaan en hebben we heerlijk 5-6 uur kunnen slapen. Daarna volgde nog een ontbijt en toen zat ook de tweede vlucht er al weer op. Toen we in Singapore uit het vliegtuig stapte, stond er een golfkarretje klaar om ons naar de volgende gate te brengen. Dit was heel fijn want het vliegveld is grooooot! Even lopen was fijn geweest, maar enorm chill dat je als koning en koningin afgezet wordt bij de gate. Bij de laatste (derde) vlucht kregen we eerst avondmaaltijd #4, daarna weer tijd om te slapen en ten slotte ontbijt #2. Bij deze vlucht hebben we iets minder goed geslapen omdat er een heel lief kind steeds aan het huilen was....

Eenmaal in Christchurch aangekomen (10u zaterdagochtend lokale tijd, 24u vrijdagavond Nederlandse tijd) stond er een transfer klaar om ons naar ons gastgezin te brengen. Daar hebben we Melissa en Tony ontmoet en thee gedronken. Nadat we ons even opgefrist hadden, namen ze ons mee naar een Filipijnse community die een food festival had. Erg leuk dat ze ons daar nu al mee naartoe nemen! Nu is het tijd om bij te komen en te relaxen.

IMG_75559c1ae560-fd42-423d-a594-aa95b8cee859IMG_4264IMG_7758IMG_7183

1. Rianne:
    17 augustus 2019
    Geweldig geschreven. Niks aan eten tekort gekomen😂😂. Nu wennen aan het tijdsverschil en genieten!
  2. Wendy en Raoul:
    17 augustus 2019
    Leuk om te lezen Judith en fijn dat jullie een goede reis hebben gehad. Met veel eten, haha.
    Nu even wennen daar en genieten!
  3. Jurgen:
    17 augustus 2019
    Ja J en J nu gaat jullie avontuur beginnen.
    Inderdaad aan eten niks te kort gekomen.
    En wat fijn dat jullie zo leuk zijn opgevangen door het gastgezin.
    Succes met intregeren.
    Liefs Jurgen xx
  4. Ineke:
    17 augustus 2019
    fijn dat de reis zo goed gegaan is.. een goed begin is het halve werk toch? Ik kijk nu al uit naar de volgende blog, dikke kus!
  5. Willy:
    17 augustus 2019
    Fijn dat alles goed is gegaan en dat jullie niets te kort zijn gekomen wat eten betreft. Ga nu maar genieten samen
  6. Ellen:
    17 augustus 2019
    Jeeee ein-de-lijk aangekomen in Nieuw-Zeeland! De start van een nieuw avontuur. En wat fijn dat de reis al zo goed bevallen is.
    Rust maar lekker uit om de komende dagen op ontdekkingstocht te gaan in en om Christchurch. Ik kijk al uit naar je volgende blog!!
    Dikke knuffel!
  7. Jolanda:
    17 augustus 2019
    Wat fijn dat jullie reis goed is verlopen.
    En nu lekker met een rond buikje ff bijkomen.
    Tot het volgende reisblog!😁
  8. Schenkels J&J:
    17 augustus 2019
    mooi alles goed gegaan fijn om te horen ,,, gaat goed komen genieten
  9. Eric, Esther, Daan en Rick:
    18 augustus 2019
    Wat fijn dat alles zo vlot is verlopen!
    Nu idd het tijdsverschil eruit proberen te krijgen en (eerst) lekker gaan genieten!!
  10. Oma anneke:
    18 augustus 2019
    Dank je wel voor je uitgebreide verhaal. Ik geniet ervan. Je schrijft erg gezellig, alsof
    ik er zelf bij was. Succes met alles wat jullie nu gaan ondernemen. Tot de volgende
    blog. Kus